Rename file based on arrays

Hello,

I am looking for a way to rename my invoices using a .csv file from my bank.

Currently, I rename my invoices based on the date found in the PDF document. However, this date is not always the date of the transaction in my bank account. For my accounting purposes, it is easier to locate an invoice using my bank statement and the date mentioned in it, rather than the invoice issue date.

So, I have my invoice.pdf, bank statement.pdf, and bank statement.csv files. It is not possible to search for content in two different PDF files. Therefore, using the CSV file seems to be the only option.

However, the CSV file presents another challenge and this is where I am stuck. If all my invoices were different, it would be simpler. But, for example, I have a phone plan invoice that has the same amount every month.

As a result, if I perform a search in the CSV file, Hazel (automated file management tool) stays on the first line it finds. For instance:
20230131 label price.pdf is my invoice.

Considering that in the same month, I have two invoices with the same label but different amounts and dates, I need a search with two elements. I have been struggling to achieve this.

Therefore, I don’t know how to successfully proceed with the automatic renaming. Do you have any ideas?


Bonjour,

Je suis à la recherche d’un moyen de renommer mes factures à partir d’un fichier .csv de ma banque.

Aujourd’hui je renomme mes factures grâce à la date qui se trouve dans le pdf de celle-ci.
Mais, cette date n’est pas forcément la date du prélèvement dans ma banque.
Pour ma comptabilité, il est plus facile de retrouver une facture via mon relevé de banque et la date qui se trouve dedans, que la date d’émission de la facture.

Alors, j’ai en ma possession, ma facture.pdf, mon relevé de banque.pdf et mon relevé.csv .
Il n’est pas possible de rechercher du contenu dans deux pdf différents.
Donc je ne vois que le moyen d’utiliser le tableau.

Sauf que le tableau pose un autre souci et c’est là que je bloque.
Si toutes mes factures étaient différentes, tout serait plus simple.
Mais, j’ai, par exemple, une facture de forfait téléphone, qui est du même montant tous les mois.
Par conséquent, si je lance une recherche dans le csv, hazel reste sur la première ligne qu’il trouve.
Par exemple :
20230131 label prix.pdf est ma facture.

Sachant que le même mois, j’ai deux factures avec le même label, mais des montants différents et des dates différentes.
Donc j’ai besoin d’une recherche avec deux éléments. Ce que je n’arrives pas à faire.

Par conséquent, j’ignore comment réussir à faire mon renommage automatique.
Auriez-vous des idées ?